Springend het nieuwe (wedstrijd)seizoen in

Al weer voor de 17de keer op rij werd op zaterdag 7 oktober jl. het nieuwe wedstrijdseizoen voor de Nieuwerkerkse Gymnastiek Vereniging (NGV) geopend met de Groepsspringwedstrijd van het Rayon Lek & IJssel. In de Parkzoomhal in Nieuwerkerk aan den IJssel streden maar liefst 34 teams van 6 verschillende verenigingen op de vier onderdelen; Minitrampoline, Langemat, Kast/plank en Kast/minitrampoline of Pegasus om de hoogste podiumplaats.

Vanaf ’s ochtend 9:30 uur wisselden in totaal ruim 200 gymnasten van allerlei leeftijden elkaar in een rap tempo af op de verschillende onderdelen. Een salto hier, een overslag of streksprong daar, iedereen deed zijn uiterste best om er met zijn groep een mooie show van te maken en hoge punten te scoren.

Zowel de recreatie teams, als de selectie van NGV presteerden zeer fortuinlijk. Twee recreatiegroepen van de zaterdagochtend namen deel in niveau E, jeugd. Dit leverde bij beide groepen een gouden medaille op, de ene groep op het toestel trampoline en de andere bij de trampoline kast. Daarnaast won 1 groep ook brons op plankoline kast.  In de middag was het de beurt aan de selectie springers. Met een totaal aantal van 8 gouden medailles en zelfs de wisselbeker voor de Junior D Dames, wat inhoudt dat zij van alle deelnemende teams in niveau D het best presteerden op alle onderdelen, werden alle verwachtingen overtroffen. Het was een zeer geslaagde dag voor organisatie en alle deelnemers.