Meggie Markus 2de op NK

Tijdens het bondskampioenschap turnen voor de 2e divisie senior vrouwen van afgelopen weekend in Alkmaar, heeft Meggie Markus van de Nieuwerkerkse Gymnastiekvereniging NGV de tweede plaats behaald op het onderdeel brug. Het kampioenschap besloeg twee dagen. Op zaterdag kwam de Nieuwerkerkse in actie op de meerkamp finale en op zondag turnde zij de toestelfinale brug.

Het eerste toestel van de meerkamp op zaterdag was de sprong, waarop Meggie een goede Tsukahara uitvoerde. De jury was echter streng en beoordeelde haar sprong slechts met een 10.933. Zij herpakte zich op het onderdeel brug met een prachtige oefening, waarin mooie handstanden verwerkt waren. Dit werd dan ook beloond met een 11.300. Vervolgens kwam Meggie haar oefening op de balk goed door en scoorde een 11.600. De meerkamp werd afgesloten met een zwierige en stabiele vloeroefening. De jury was echter weer heel streng en gaf haar een 9.850. Haar meerkamp score was uiteindelijk goed voor een 18e plek.

Op zondag kwam Meggie nogmaals op de vloer om haar brugoefening te turnen tijdens de toestelfinale. Ze turnde net als op zaterdag een beheerste oefening met mooie handstanden. Haar oefening werd dit keer zelfs gewaardeerd met een 11.950, waarmee ze haar prestatie van de dag er voor op dit toestel nog maar eens verbeterde. Lange tijd bleef ze met deze score bovenaan staan tot aan de laatste turnster die helaas voor Meggie net iets beter bleek te zijn. Meggie mocht een zeer terecht verdiende zilveren bondsmedaille in ontvangst nemen.

Tijdens het afgelopen seizoen bleek Meggie met haar behaalde scores op de meerkampcompetitie een 12e plek te hebben behaald, die haar recht geeft op een startbewijs voor de Ahoycup op zondag 25 juni, waar zij, tussen de landelijke toptuners van Nederland, haar turncarrière af zal sluiten.